מחיאות כפיים לשסטוביץ' שארגנו אירוע מהמם למותג האהוב עלי בעולם! האמא והאבא של בשמי הנישה – סרג' לוטנס. רוצים לשמוע עוד? תמשיכו לקרוא.

קצת רקע

סרז' לוטנס הוא צלם, קולנוען ויוצר בשמים צרפתי אשר ידוע בגישה החדשנית והאמנותית שלו לייצור ניחוחות. הוא נולד ב-14 במרץ 1942 בליל, צרפת. מה שאומר, שהוא בן 81! הוא גדל במשפחת פועלים וגדל עם אמו. לוטנס הזכיר בראיונות שילדותו הייתה קשה, ולעתים קרובות הוא הרגיש כמו אאוטסיידר. סרג' מתואר פעמים רבות כאדם בודד, שנולד במלחמה, לא רצוי על ידי רבים מבני משפחתו. עצם קיומו נחשב ל"בעיה". באחת הכתבות, מסופר כי התינוק שגדל להיות אחד מהאושיות הגדולות בעולם האופנה, נולד מניאוף שאומנם היום לא היה מעורר סערה גדולה, אבל אז, בצרפת, זה היה ביג דיל. מסופר עוד כי זמן קצר לאחר לידתו, בגיל כמה שבועות בלבד, סרג' הוצא מאמו, והוכנס למה שיהיה הראשון מבין כמה בתי אומנה.

זה מה שאמר באחד הראיונות:

"אבא שלי לא גרמני", הוא מתבדח. "תן לי רק להיות ברור לגבי זה. אבל אמא שלי נאלצה לוותר עליי כי אם היא לא עשתה זאת, החוקים דאז אמרו שהיא הייתה נענשת כנואפת. היא עשתה את זה כדי להגן עליי ולהגן על עצמה. אמא שלי לא נטשה אותי, אבל זה אומר שלא ראיתי אותה כל כך הרבה ולא הייתה לי דמות אימהית בחיי. האישיות שלי הושפעה מזה".

הדמות של אימו ליווה את סרג' לאורך כל חייו. היא הייתה המוזה האולטימטיבית שלו ומקור היצירתיות שלו. הוא אף פעם לא הרגיש רחוק ממנה, נפשית ורגשית, ותמיד ביקש לשמור אותה בקרבתה. ברגע של סמליות פילוסופית ופרוידיאנית, סרג' לוטנס אמר לעיתונאי, "המצאתי אותה כדי שאוכל להתקיים".

הבשמים של סרג' לוטנס הושפעו עמוקות מהבדידות שלו ומהגעגע לאמא שלא היתה שם. יש בהם היבט מלנכולי השזור לאורך כל היצירות, מלנכוליות שאולי לא רבים יבחינו בה, אבל אלה שידעו אבדן בוודאי יוכלו לזהות.

למרות האתגרים שעמד בפניהם כשגדל, לוטנס ייחס את חוויות הילדות שלו לעיצוב החזון היצירתי שלו. הוא אמר שמעמד האאוטסיידר שלו אפשר לו לראות את העולם מנקודת מבט אחרת, מה שהשפיע על עבודתו כצלם, קולנוען ויוצר בשמים.

לוטנס החל את הקריירה שלו כאמן איפור וצלם במגזין ווג בשנות ה-60. הוא עבד עם כמה מהדוגמנים והצלמים המפורסמים ביותר של אותה תקופה, כולל ריצ'רד אבדון ואיירווינג פן. בשנות ה-70 הוא החל לעבוד עם חברת הקוסמטיקה הצרפתית Shiseido, שם יצר כמה ממוצרי האיפור והריח האיקוניים ביותר שלהם. עוד בזמן עבודתו בווג, סרג' לוטנס נודע כמהפכן ויצירתי.

בשנת 1982 השיק Lutens קו בשמים משלו, שצבר במהירות מוניטין בזכות הניחוחות הייחודיים והלא שגרתיים שלו. הבשמים שלו ידועים בהרכבים המורכבים שלהם, שלעתים קרובות משלבים מרכיבים בלתי צפויים ליצירת ניחוח מיוחד.

לוטנס שיתף פעולה עם כמה מהבשמים המובילים בעולם, כולל כריסטופר שלדרייק, מוריס רוסל וכריסטופר ברוסיוס. הוא גם עבד עם בתי אופנה מפורסמים רבים, כולל כריסטיאן דיור ושיסיידו.


כיום, סרג' לוטנס נחשב לאחד מיוצרי הבשמים המשפיעים והחדשניים בעולם. הניחוחות שלו ממשיכים להיות מבוקשים על ידי חובבי בשמים ואספנים ברחבי העולם. סרג' לוטנס הוא בין הראשונים אם לא הראשון להוציא לעולם בושם יוניסקס (אלת היער או Feminite de bois) והאמין שלבושם אין מגדר.

כמה מהבשמים המפורסמים ביותר של סרג' לוטנס כוללים את:

אמבר סולטן (Ambre Sultan). הושק בשנת 1993, ונוצר בהשראת שבר של שרף ענבר שלוטנס אסף במהלך מסעותיו במרקש, שנשכח במשך שנים בתוך קופסת עץ. אחרי שפתח את הקופסה, אחרי כ15 שנה, נדהם מהניחוח המתובל שהתפרץ ממנה ומשם נולד הבושם.

Ambre Sultan הוא ניחוח מורכב עם ריח עשיר וחם. הוא נפתח בתווים עליונים של כוסברה, אורגנו, עלה דפנה והדס. תווי הלב כוללים ענבר, פצ'ולי, אנג'ליקה ואלגום. הדריי דאון כולל תווים של וניל, בנזואין ומאסק.

הבחורה מברלין (La Fille de Berlin). מדובר בבושם הנמכר ביותר של המותג והוא נוצר בהשראה של נערה שראה סרג' ברחובות ברלין, שנראתה מצד אחד יפה ומצד שני עוצמתית וחזקה. מדובר בניחוח פרחוני ומתובל, שהושק בשנת 2013. הבושם נפתח בתווים עליונים של ורד וגרניום, המעניקים לניחוח ריח מתוק ופרחוני. תווי הלב כוללים תווים מתובלים של פלפל ורוד, פלפל שחור ופצ'ולי. הניחוח מתייבש עד לתווי בסיס של מאסק ווטיבר, המוסיפים לניחוח נופך של אדמתיות ועומק.

החדש ביותר של המותג הוא בושם שטרם רכשתי אבל בהחלט מתכוונת: Écrin de Fumée שמתורגם ל"ארגז עשן". יכולה להגיד שמדובר בבושם שרפי, קצת אלכוהולי, קצת שוקולדי עם עשן ותווים עמודים שהופכים אותו לסקסי בטירוף. רוצו להריח!

Shares:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *