בושם שאנל מס' 5 הוא ניחוח קלאסי ואייקוני בעל היסטוריה עשירה. הבושם נוצר על ידי גבריאל "קוקו" שאנל בשיתוף עם הבשם הצרפתי-רוסי ארנסט בו. הניחוח הוצג בשנת 1921 ומאז הפך לאחד הבשמים המפורסמים ביותר בעולם. קוקו שאנל רצתה ליצור ניחוח שמגלם את האישה המודרנית של שנות ה-20, כזה שיהיה שונה מהבשמים המסורתיים והפרחוניים של אותה תקופה. היא ביקשה ניחוח מורכב, מסתורי וחדשני.

ארנסט בו הציג לשאנל סדרה של דגימות, והיא בחרה בדגימה החמישית, ומכאן השם "מס' 5". שאנל 5 היה בושם מהפכני בהרכב התווים שלו. הוא היה אחד הבשמים הראשונים שעשו שימוש נרחב באלדהידים, שהם תרכובות אורגניות המעצימות את הריחות של המרכיבים האחרים. הדבר העניק לשאנל מס' 5 את האיכות הייחודית והמופשטת שלו, בניגוד לניחוחות הפרחוניים שהיו פופולריים באותה תקופה.

עיצוב הבקבוקים היה גם פורץ דרך. בהשראת העקרונות המינימליסטיים של התנועה המודרניסטית, בקבוק שאנל מס' 5 הציג קווים פשוטים, תווית לבנה ופקק שהדהד את צורתו של כיכר ונדום בפריז. שאנל מס' 5 זכה לתהילה בינלאומית ושווק רבות בארצות הברית. הוא הפך לפופולרי במיוחד לאחר שזכה לתמיכה מצד סלבריטאים, בעיקר מרילין מונרו, שהצהירה כי היא לא לבשה דבר למיטה מלבד כמה טיפות של שאנל מס' 5. הריח עבר שינויים קלים במהלך השנים כדי להתאים את עצמו לחומרים ולתקנות המשתנים בבשמים, אך מהות הליבה שלו נותרה נאמנה למקור. שאנל מס' 5 ממשיך להיות סמל של יוקרה ותחכום, מתעלה על הזמן והטרנדים, ונשאר הבושם הנמכר ביותר בעולם.

בושם שאנל מספר 5, הבושם הנמכר ביותר בעולם. סקירה, הנחות וחוות דעת.

סוגים של בושם שאנל מס' 5

  1. שאנל מס' 5 אדפ (EdP) האו דה פרפיום, שהוצג בשנת 1986, פותח על ידי ז'אק פולז', הבשם המפורסם של שאנל, כדי להתאים ולחדש את הריח המקורי לטעמים עכשוויים. ריכוז האו דה פרפיום אומר שיש לו אחוז גבוה יותר של שמני ריח בהשוואה לגרסת האו דה טואלט (EdT), וכתוצאה מכך ניחוח עמיד ובולט יותר. הדבר הופך את גרסת ה-EdP למתאימה במיוחד לאירועי ערב או לאירועים שבהם רצוי ניחוח בולט יותר. מבחינת הרכב, שאנל מס' 5 או דה פרפיום שומר על האופי הבסיסי של הניחוח המקורי שנוצר על ידי ארנסט בו בשנת 1921. עם זאת, הפרשנות של ז'אק פולז' ל-EDP מעניקה לו ניואנס מעט שונה. התווים העליונים כוללים פרשנויות מודרניות יותר של ילאנג-ילאנג ונרולי, מה שנותן פתיחה עשירה וחושנית. לב הניחוח הוא זר פרחוני, הכולל יסמין וורד מאי, בולט יותר ב-EdP, המספק תחושה אינטנסיבית ויוקרתית יותר. תווי הבסיס ב-EdP עמוקים וחושניים יותר, לרוב עם דגש גדול יותר על וניל, אלגום ווטיבר, המעניקים לו גימור חם ומתמשך. את גרסת האדפ של שאנל 5 ניתן למצוא כאן. קוד קופון טיפה7 ייתן לכם הנחה של 7 אחוזים על כל האתר, כולל שאנל.
  2. שאנל 5 אדט – שאנל מס' 5 או דה טואלט (EdT) הוא וריאציה של הפרפיום הקלאסי של שאנל מס' 5. תוך שמירה על המהות והאופי של הניחוח המקורי, האו דה טואלט מציע פרשנות קלילה ועדינה יותר, מה שהופך אותו לבחירה פופולרית עבור אלה המעדיפים ריח פחות עז. לגרסת האו דה טואלט, שהוצגה בשנות ה-20 זמן לא רב לאחר המקור, יש אופי רענן ותוסס יותר מהגרסה המקורית. גרסה זו עדיין מציגה את התערובת של תווים פרחוניים ואלדהידיים שהפכו את הבושם המקורי לאיקוני. עם זאת, גרסת ה-EdT מדגישה את התווים העליונים הקלים והדרים יותר, מה שהופך את הניחוח הראשוני למנצנץ ואוורירי יותר. לב הניחוח נשאר נאמן לשאנל מס' 5 עם זר של יסמין, ורד וילאנג-ילנג, אבל הוא מעובד בצורה שמרגישה עדינה יותר ופחות שופעת. גם תווי הבסיס מרוככים, ומציעים גימור עדין ומאופק יותר בהשוואה לבסיס העשיר יותר של ה-EDP. טסטר של גרסה זו ניתן למצוא כאן. קוד קופון טיפה7 ייתן לכם הנחה של 7 אחוזים על כל האתר, כולל שאנל.
  3. שאנל מספר 5 ל'או– שאנל מס' 5 ל'או היא פרשנות מודרנית לניחוח הקלאסי של שאנל מס' 5, שנועד לפנות לקהל צעיר ועכשווי תוך כיבוד הפיתוי הנצחי של הניחוח המקורי. הגרסה הזו, שהוצגה ב-2016, נוצרה על ידי אוליבייה פולז', בנו של ז'אק פולז' (הבושם מאחורי האו דה פרפיום מספר 5 של שאנל) ובשם הבית של שאנל באותה תקופה. שאנל מס' 5 ל'או הוא ביצוע קליל יותר, רענן ותוסס יותר של הניחוח הקלאסי. מתואר לרוב כ"אחות הצעירה" של המקור, ומציעה מבט מודרני וצעיר יותר על הניחוח האייקוני. גרסה זו מאופיינת בתווים בהירים וקלילים, מה שהופך אותו למתאים במיוחד ללבישה בשעות היום ולעונות חמות יותר. ההרכב של שאנל מס' 5 ל'או כולל איזון מחודש של המרכיבים הקלאסיים. התווים העליונים הם תערובת תוססת של לימון, מנדרינה, תפוז, נרולי ואלדהידים, היוצרים פרץ מיידי של רעננות. תווים הדרים ואלדהידיים אלה מעניקים ל-L'Eau איכות נוצצת ומבעבעת שהיא גם ממריצה וגם מושכת. לב הניחוח הוא זר פרחים קליל ואוורירי יותר בהשוואה למקור. הוא כולל תווים של ורד, ילנג-ילנג ויסמין, אך אלה מוצגים בצורה שמרגישה עדינה ושקופה יותר. לב פרחוני זה מוסיף מגע רך ונשי לניחוח, שומר על המהות הרומנטית של שאנל מס' 5 תוך שהוא נותן לו טוויסט עכשווי יותר. הבסיס של שאנל מס' 5 L'Eau כולל תווים קלים ונקיים יותר של עץ ארז, מאסק לבן, וניל. אלה מספקים גימור עדין, רך ומודרני לניחוח, ומעניקים לו תחושה נקייה ועכשווית מבלי לאבד את התחכום שלשאנל מס' 5. במחיר טוב ניתן למצוא את הבושם כאן. קוד קופון טיפה7 ייתן לכם הנחה של 7 אחוזים על כל האתר, כולל שאנל.
  4. שאנל מספר 5 פרימיאר – בושם זה אשר הושק בשנת 2015 הוא פרשנות מודרנית של הניחוח האייקוני של שאנל מס' 5, שנועד להציע גרסה קלילה ועדינה יותר תוך שמירה על המהות של המקור. גרסה זו נוסחה מחדש על ידי ז'אק פולז', בשם הבית של שאנל באותה תקופה, כאבולוציה של ה-Eau Première המקורי שהושק בשנת 2007. הניסוח המחודש של 2015 נועד להפוך אותו למודרני ונגיש עוד יותר, במיוחד למי שאולי ימצא את הקלאסי אינטנסיבי מדי. גרסה זו מתוארת לעתים קרובות כגרסה רכה יותר, זוהרת יותר ונגישה יותר של שאנל מס' 5. היא שומרת על המבנה הבסיסי של המקור אך מדמיינת אותו מחדש בצורה מעודנת יותר. ניחוח זה מתאים ללבוש יומיומי ומועדף לרוב על ידי אלו שנהנות מהריח היחודי של שאנל מס' 5 אך מעוניינים במגע קליל יותר. מבחינת הרכב, שאנל מס' 5 פרימיאר נפתח בריח רך ומעודן יותר של התווים העליונים של המקור. הוא כולל אלדהידים מופחתים, מה שהופך את הפתיחה לפחות חדה, ומשלב תווים פרשיים של לימון, מנדרינה וברגמוט. זה נותן לניחוח הקדמה מודרנית ונוצצת יותר, מזמינה ומרעננת כאחד. הלב של הבושם הוא זר פרחים עדין ומתוחכם, מדגיש את אותם פרחים קלאסיים כמו הפרחים המקוריים – ורד, יסמין וילנג-ילנג – אבל אלה מוצגים בצורה אוורירית יותר. העדינות הזו הופכת את לב הניחוח לשקוף יותר ופחות שופע. בסיס הניחוח כולל תערובת עדינה של וניל, וטיבר ומאסק, המציע גימור רך ומנחם. הבסיס הזה פחות בולט מאשר ב-5 המקורי, מה שמעניק לפרמיאר אלגנטיות מאופקת ועכשווית יותר. אם משווים את גרסאת הלאו והפרימיאר, בעוד ששניהם מהווים פרשנויות קלילות ומודרניות יותר לשאנל מס' 5, פרימיאר נוצר תוך עידון וריכוך עדין של הניחוח המקורי, תוך שמירה על קשר הדוק יותר אליו. לעומת זאת, לאו הוא פרשנות מחודשת רעננה יותר, מוארת ומודרנית יותר, שמטרתה ללכוד דמוגרפיה צעירה יותר.
  5. שאנל מס' 5 פרפיום, הגרסה היוקרתית והעזה ביותר של הניחוח האייקוני הזה, מציעה חווית ריח עשירה ומעמיקה. הוא מובחן על ידי ריכוז גבוה יותר של שמני ריח בהשוואה לעמיתיו או דה טואלט ואו דה פרפיום. הניחוח נפתח עם אלדהידים מתוחכמים ותערובת של פרחים כמו ילנג-ילאנג, נרולי וברגמוט, היוצרים הילה של אלגנטיות ומורכבות. בליבו של הבושם טמון זר הרמוני של יסמין, ורד ושושנת העמקים, המשדר נשיות ויוקרה קלאסית. הבסיס חם וחושני, כולל תווים כמו אלגום, וניל ווטיבר, המעניקים גימור עשיר ומתמשך. הפרזנטציה של פרפיום שאנל מס' 5 היא אייקונית כמו הריח עצמו, שוכנת בבקבוק הקלאסי והמינימליסטי המסמל יוקרה ונצחיות.

מחפשות בושם נקי? כנסו לכתבה הבא.

Shares:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *