הכל על רמת הריכוז של בשמים

אדפ או אדט? רוצים לדעת יותר על ריכוז של בושם? בכתבה הבאה תלמדו מה זה בושם או דה פרפיום (או א.ד.פ) ומה זה בושם או דה טואלט (א.ד.ט). בנוסף, נספר לכם על רמת הריכוז של הבושם, וכיצד הדבר משפיע על הניחוח. רוצים לדעת איך לגרום לבושם להישאר שעות על הגוף ומה הופך בושם לעמיד? תמשיכו לקרוא.  הרבה מאוד אנשים שואלים את עצמם, eau de parfum מה זה בכלל? מה ההבדל בין eau de parfum ל eau de toilette? רוצים לדעת איך להפוך בושם ליותר עמיד? לחצו כאן. וגם כאן.

בשמים מורכבים ממגוון מרכיבים, כולל שמנים אתריים, אלכוהול שומני ואסטרים. הריכוז של מרכיבים אלה קובע אם הבושם מכונה קולון (או דה קולון), או דה טואלט, בושם (או דה פרפיום) או אקסטרייט (בושם טהור). לדוגמא, ניתן לתאר את או דה קולון כניחוח אפטרשייב. יש לו ריכוז נמוך של שמנים אתריים והוא בדרך כלל קל ורענן. הם נוטים להכיל כ-3-5% שמנים אתריים.

אם אתם רוצים לדעת eau de parfum מה זה, אתם צריכים להבין את ההבדלים ברמת הריכוז של בשמים. או דה פרפיום או אדפ מכיל יותר מ-15% שמנים אתריים. בשמים אלה נוטים להיות חזקים יותר ועמידים יותר מאשר או דה קולון מכיוון שהם מכילים תמציות מרוכזות יותר.

אקסטרייט היא צורת הבושם החזקה ביותר שיש. היא המכילה בין 20%-40% שמן בושם טהור שהומס באלכוהול או מים. אלו הם הבשמים היקרים ביותר בשל הריכוז הגבוה של שמנים אתריים. בשמים אלו יכולים להחזיק שעות על העור. לסיכום, כשאתם שואלים eau de parfum מה זה? אתם בעצם רוצים לדעת מהי רמת הריכוז של בושם, וכיצד היא משפיעה על איך הבושם יריח בסופו של דבר.

אדט או אדפ?

אדפ או אדט? מדוע אותו בושם עם אותם מרכיבים יכול להריח שונה?

על מנת להבין מדוע חלק מהבשמים מריחים שונה למרות אותם מרכיבים, חשוב לדעת על יחסי הדילול שלהם.

כאמור, בשמים מכילים תערובת של מרכיבים שונים, כולל שמנים אתריים, ניחוחות סינתטיים ואלכוהול, המעורבבים ליצירת ניחוח ייחודי. הריכוז של מרכיבים אלה, במיוחד השמנים האתריים, יכול להשפיע באופן משמעותי על הניחוח של הבושם. מהסיבה הזאת, לא מספיק לדעת eau de parfum מה זה.

כאשר בבושם יש ריכוז גבוה יותר של שמנים אתריים, הוא ידוע כ"אקסטרט" או "פרפיום". ריכוז נמוך יותר ידוע כ"או דה פרפיום", "או דה טואלט" או "או דה קולון". " ככל שריכוז השמנים האתריים גבוה יותר, כך הניחוח יהיה חזק ועמיד יותר. עם זאת, האיזון בין המרכיבים בבושם משתנה גם עם אחוזי שמן שונים. לשמנים האתריים בבשמים יש שיעורי תנודתיות שונים, כלומר הם מתאדים בקצב שונה. כאשר ריכוז השמנים האתריים גדל או יורד, זה יכול להשפיע על קצב האידוי של הרכיבים השונים, מה שעלול לגרום לריח שונה.

כאשר ריכוז האלכוהול יורד, הריח עשוי להשתנות, אלכוהול משמש כנשא לניחוח ויכול גם להשפיע על קצב האידוי.

לסיכום, הריכוז של שמנים אתריים ורכיבי ריח אחרים יכולים להשפיע באופן משמעותי על ריח הבושם. ריכוזים שונים עלולים לגרום לשונות באיזון ובשיעורי האידוי של המרכיבים, וכתוצאה מכך לניחוחות ייחודיים ומובחנים.

Shares:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *