רכיבים טבעיים מופקים בדרך כלל מצמחים או מבעלי חיים ומכילים גם תרכובות אחרות שעוזרות לשמר אותם. תהליך המיצוי כולל הרתחה של החומר הצמחי עד שנותרו רק השמנים האתריים.

מרכיבים מלאכותיים הם תרכובות מעשה ידי אדם בעלות תפקידים דומים למרכיבים טבעיים. הם משמשים כדי להחליף מרכיבים טבעיים או להגביר את עוצמתם בבשמים.

 ניתן להשתמש בכימיקלים אלו ליצירת תרכובות ריח שקשה או בלתי אפשרי להשיג ממקורות טבעיים. לדוגמה, כדי ליצור ריח של לימון, יש צורך לבודד את השמנים הכלולים בקליפת הלימון. התהליך קשה, ולכן פותחו גרסאות סינתטיות של שמנים אלו בעלות ריח דומה אך הרבה יותר קלות להפקה. המונח "מלאכותי" או "סינטטי" אינו תמיד מדויק מכיוון שתרכובות סינתטיות רבות מתרחשות באופן טבעי בצמחים.

יתרונות וחסרונות

למרכיבים טבעיים ומלאכותיים יש יתרונות וחסרונות משלהם. מצד אחד, מרכיבים טבעיים נוטים להיות יקרים יותר ממרכיבים מלאכותיים מכיוון שקשה יותר לייצר אותם. כמו כן, הם גם נוטים להיות בטוחים יותר מכיוון שהם אינם מכילים כימיקלים שעלולים להזיק. 

מצד שני, מרכיבים מלאכותיים נוטים להיות זולים יותר ויעילים יותר ביצירת ריחות מסוימים מאשר חלופות טבעיות. למשל, אין תחליף אמיתי לתמצית וניל כשמדובר ביצירת ריח טוב של וניל!

Shares:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *