מה גורם לבושם להיות עמיד?

האם אתם מחפשים בושם עמיד? אוהבים הקרנה חזקה? עמידות של בושם, שובל והקרנה הם שלושה מונחים שתתקלו בהם בעת חיפוש בושם חדש. בכתה הבאה, נלמד למה הכוונה?

עמידות

עמידות של ניחוח הוא משך הזמן שבו הבושם נשאר על העור שלכם. זה לא משנה אם אתם מתבשמים בקולון, ספריי גוף או או דה טואלט – כל סוגי הריחות בסופו של דבר יתנדפו מהעור שלכם.

שובל והקרנה

מדובר בשתי דרכים שונות למדוד מאיזה מרחק אנשים יכולים להריח את הבושם שלכם. שובל מתייחס לשביל הריח שנותר מאחור אחרי שאתם חולפים על פני מישהו, בעוד שהקרנה היא כמה מהשובל הזה נשאר באוויר סביבכם.

הרבה אנשים שואלים איך לשים בושם שיריחו חזק? עמידות של בושם והקרנה תלויים בגורמים רבים ושונים. לדוגמא, ריכוזו, הכימיה של הגוף שלכם, מרכיביו ותנאי מזג האוויר. הבשמים היקרים יותר נוטים להחזיק מעמד זמן רב יותר מאלה הזולים יותר מכיוון שהם מכילים ריכוזים גבוהים יותר של שמני בושם. 

ריכוז הבושם

ריכוז בושם: ריכוז הבושם נמדד במונחים של כמות שמן הבושם בפורמולה. לדוגמה, או דה פרפיום מורכב מ כ-30% שמן בושם, בעוד קולון (או או דה קולון) כולל רק 10%. ככל שהריכוז גבוה יותר, כך אורך החיים וההקרנה יהיו גדולים יותר.

תווים עליונים לעומת תווים תחתונים: התווים העליונים הם הריחות הראשונים שמריחים בעת ההתזה מבקבוק הבושם. מדובר בריחות קלים, רעננים ולעיתים פירותיים מתפוגגים מהר כי הם מתנדפים בקלות. התווים התחתונים הם ריחות כבדים ומורכבים יותר שנשארים על העור במשך שעות לאחר התזה. ככלל, בשמים הכוללים תווים הדריים וקלילים יתנדפו מהגוף מהר יותר מאשר בשמים המתבססים על ריחות "כבדים" יותר כגון שרפים, וניל ופצ'ולי.

איך להתבשם נכון?

הדרך שבה אתם מתבשמים. לדרך בה אתם מתבשמים יכולה להיות השפעה גם על אורך החיים וההקרנה של הבושם. לדוגמה, אם אתם מתיזים ישירות על הבגדים מבלי לשפשף אותו לתוך העור או לטפטף אותו על נקודות דופק, הבושם יחזיק מעמד זמן רב יותר (אך יקרין פחות) מאשר אם מתיזים אותו ישירות על העור.

כימית גוף: כמו ברוב הדברים בחיים, עמידות של בושם תלויה בכימיה של הגוף שלכם. הסיבה העיקרית לכך היא שלאנשים שונים יש סוגי עור שונים וכימית  גוף שונה. לדוגמא,כאשר יש יותר שמן בנקבוביות שלכם, הניחוח יכול לספוג מולקולות ריח בקלות רבה יותר ולהחזיק אותן על פני העור לפרקי זמן ארוכים יותר.

Shares:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *