מי לא מכיר את המותג ספרינג? בין אם קניתם בושם של ספרינג או מוצר אווירה כגון נר או מפיץ ריח, מותג ספרינג הוא מותג ישראלי מוכר ואהוב. בראיון זה, נדבר עם האיש מאחורי המותג של ספרינג.

רוצים קופון לספרינג? הכנסו לכאן.

האם תוכל לספר לנו על ההשראה מאחורי הקמת מותג הבשמים "ספרינג"? מה הניע אותך להיכנס לענף הבשמים?

אריק: ההשראה למותג SPRING היא חיפוש אחרי חומרי הגלם הטובים ביותר בבישום, תוך מתן value for money הכי טוב שניתן ללקוח.

האמת שנכנסתי לעולם הניחוחות ממש בלי שום תכנון מוקדם. ממש במקרה התחלנו ביבוא נרות ותוך מספר חודשים הרגשתי בתשוקה לעצב לבד את הנרות ולייצרם.   לאחר מספר שנים של ייצור נרות ומפיצי ריח התחלתי להתאהב גם בניחוחות וחומרי גלם, ועל הדרך הייתי נשוי שמונה שנים לבשמית צרפתייה (בוגרת תואר ב ISIPCA), שבזכותה עשינו ממש ימי הרחות פעם בשבוע וכך נחשפתי למגוון עצום של חומרי גלם שהיו חדשים לגמרי עבורי, ועם זה התפתח הרצון ליצור בשמים חדשים.

מה מייחד את ספרינג משאר מותגי הבשמים בשוק?

אריק: אני חושב שההשראה היא הייחוד, שימוש בחומרי גלם יוקרתיים, במחיר יחסית מאוד נמוך.למשל, בשמים מולקולריים במחיר נמוך בהרבה מבשמים מולקולריים אחרים, או בשמי הפרייבט קולקשן שלנו, שאם היו מיובאים מחו"ל היו עולים 600 ₪ ומעלה. אני זוכר שבהתחלה כשכתבתי בריפים לספקים ושותפים שלנו בצרפת לגבי רמות מחירי חומרי הגלם שאנחנו מוכנים לקנות, והם פשוט היו בשוק, כי זה לא מחירים שהרבה יצרנים מוכנים לשלם, ובטח לא מה שהיה נהוג עד אז בישראל.

האם תוכל לחלוק כמה תובנות לגבי תהליך יצירת בושם חדש? איך בוחרים את המרכיבים, מפתחים את הריח ומעצבים את האריזה?

אריק: זה מאוד משתנה, זה יכול להיות מתוך תשוקה לחומר גלם מסוים, כמו למשל אמברגרי (אותו חומר יוקרתי שפולט הלוויתן מסוג ראשתן ומתגלגל לחוף לאחר חודשים או שנים) ואז מתחיל תהליך של יצירת הבושם ורק בסוף התהליך האריזה.

זה יכול להיות שאחשוב שחסר לנו בושם עצי מעניין בליין, ואז אתחיל לחקור חומרי הגלם העציים, כמו שקרה עכשיו עם בושם הפטצ'ולי החדש שיושק בקרוב. בהתחלה נבחר הפטצ'ולי מתוך העצים, בעיקר כי בושם סנדלווד כבר יש לנו בליין, ורק אחרי זה התחילה החשיבה, איזה סוג של פטצ'ולי ואיזה תווים נוספים יתאימו לו כי ליצור משהו חדש, כובש, ועוטף, כמו שבושם פטצ'ולי אמור להיות. לפעמים הספקים ושותפים שלנו בחו"ל שולחים לנו רעיונות לבשמים חדשים. אם יש שם משהו שאני ממש אוהב, אני תמיד אוסיף לו טוויסט וטאץ' אישי שלי כדי לייחד אותו.

מה הם חלק מהאתגרים שעמדתם בפניכם בזמן בניית מותג הבשמים הישראלי שלכם והגדלתם? איך התגברת עליהם?

אריק: האתגר הכי גדול בהתחלה היה לשכנע אנשים שבושם במחיר כזה, לא נופל במשמים יקרים בהרבה. כלומר, האסטרטגיה שלנו בהתחלה פעלה לרעתנו. נראה לי שלקח כמה שנים, עד שהקהל הרחב הפנים את זה.

בנוסף, הרשת הראשונה שנכנסנו אליה, רשת APRIL, שהיא שותפה נאמנה שלנו מתחילת דרכנו, אמרה לנו שיש לה מקום בשבילנו במדפים רק בקטגוריה של בשמים ב 99 ₪.  בכל זאת, העדפנו לעבוד על מתח רווחים כמעט אפסי ולהיכנס לתודעה של הקהל. ברגע שזה קרה, הדלתות כבר נפתחו בפנינו לבשמים במחירים קצת יותר יקרים.

איך מבטיחים את האיכות והעקביות של בשמים?

אריק: חשוב מאוד לא לשנות את הפורמולה המקורית של הבושם, גם אם יש עליית מחירי חומרי גלם, לא אשנה חס וחלילה את המינון של אותו חומר גלם בפורמולה או אחפש תחליף זול יותר. אעדיף שנספוג ירידה ברווחיות, מאשר לקלקל את המוניטין שלנו.

האם יש שיטות בר קיימא או אתיות שספרינג מאמצים?

אריק: חשוב לנו מאוד להשתמש בכמה שיותר חומרים הניתנים למחזור וכן אנחנו רואים ערך עליון בתרומה לקהילה. אריזה של רוב הבשמים שלנו, למשל, נעשית על ידי מועדון קשישים באזור, אשר משוועים לעבודה, ומוצרים כמו נצרים נארזים על ידי מתמודדי נפש.

מהו קהל היעד שלכם עבור בשמי ספרינג? מהי הדרך שלך לגלות מה רלוונטי מבחינת סוג הניחוח ומאפייניו?

אריק: בגודל הקהל מאוד רחב, נשים וגברים בכל הגילאים. מבחינת מה רלוונטי, אני בדרך כלל סומך על האינטואיציה שלי אם אני אוהב את הבושם.  עם זאת, יש ניחוחות קצת יותר נישתיים שאני אוהב (כמו בשמים עם תווים של 'עור', למשל) ובשלב זה אני מעדיף לא להשיק אותם, כי הקהל לבשמים כאלה בארץ מאוד מצומצם.

האם תוכל לשתף בסיפורים או חוויות בלתי נשכחות הקשורות לספרינג שמדגישים את השפעתו או הצלחתו?

אריק: מבלי להישמע יותר מדי קלישאתי, אני חושב שהאושר מגיע במנות קטנות. כל בושם חדש שמושק מבחינתי מלא בסיפוק אישי, מכיוון שמאחוריו יש שעות רבות של יצירה. אם בכל זאת לציין אבן דרך, אז ההשקה של בשמי הפרייבט קולקשן הייתה מבחינתי תקופה מאוד מרגשת שבה הרגשתי שהמותג  SPRING מצליח לפרוץ את תקרת הזכוכית – לא רק לייצר בשמים עם value for money גבוה לצרכן, אלא גם לייצר בשמים עם חומרי גלם יוקרתיים ולמצב אותם כבשמי נישה איכותיים בתודעת הצרכן.

אין ספק גם, שכאשר סופר פארם פנו אלינו לפני מספר שנים שנכניס את הבשמים שלנו אליהם, הייתה תחושת סיפוק והצלחה.

מה הבשמים הנמכרים ביותר של ספרינג?

אריק: וולווט אינטנס (Velvet Intense), סאפרן (Safran De La Mancha), סמוט סאטין (Smooth Satin), נאשי (Tempting Nashi), וויט פלאור (White Flower) ופרנקיסנס פאוני (Spring Frankincense Peony).

מהן התוכניות והיעדים העתידיים עבור ספרינג? האם יש לך מחשבות להרחיב את המותג?

יש מחשבות כל הזמן על פתיחת חנות דגל שבה יוצעו ללקוחות גם המגוון הרחב שלנו, שאף חנות בארץ לא יכולה להחזיק מכיוון שיש לנו מעל ל 1,000 מק"טים וגם להציע בה בשמים שיהיו זמינים רק בחנות הדגל.

לצד הזה, יש כמה כיוונים מעניינים של הרחבת המותג לחו"ל.

איזו עצה היית נותן ליזמים שואפים שרוצים להקים מותג בשמים משלהם, במיוחד בשוק הישראלי?

אריק: לא להתפשר על איכות חומרי הגלם.

מה הבושם האהוב עליך של ספרינג?

אריק: קצת קשה לבחור בושם מבשמים שיצרתי או שהייתי חלק מתהליך היצירה שלהם. עם זאת, נראה לי Vetiver Soul אהוב עלי במיוחד. ראשית כי אני בעיקר אוהב באופן אישי ללבוש בשמים פרשיים, ושנית כי ה Vetiver Coeur (ווטיוור טבעי הכי יוקרתי שיש שעובר עוד תהליכי זיקוק) שבו הוא פשוט ניחוח מדהים בעייני.

איזה בושם של ספרינג אתה לובש בעצמך?

אני מנסה שלא ללבוש בשמים בעצמי, בטח לא ביום יום, כי זה פוגע קצת בתהליך ההרחה וחשוב לי להגיע 'נטרלי' לכל הרחה של חומר גלם או בושם.  אם זה בערב, אז את Vetiver Soul.

מחפשים בושם של ספרינג? בשמים של המותג ספרינג ניתן למצוא בפארמים כגון סופרפארם ובי וגם באתר:

https://www.myspring.co.il/

לקבלת הנחה של 15% יש להזין את קוד הקופון: tipa15

לראיון עם מייסד המותג זהרוף

Shares:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *