מריאנה זהרוף, מעצבת סופר מוכשרת הידועה בעיצוב עבור אנשי VIP וסלבס, פתחה את הקריירה שלה במרתף ביתה בשיקגו בסוף שנות ה-70. היא צברה קהל מעריצים נרחב במקומות מגניבים כמו לונדון, פריז, מילאנו ואתונה. גם ארה"ב לא נשארה אדישה (ב"שיקגו טריביון" אפילו קראו לעבודה שלה "לארוג אמנות לאופנה"), והיא הייתה מועמדת פעמיים לפרסי מבקרי האופנה האמריקאית Coty.

בנה, ג'ורג' זהרוף, הלך בעקבותיה מבחינה יצירתית. הוא התחיל את העסק עם ניחוח מעולה בשנות ה-90 ואז הרעיד את העולם עם חליפות גברים מחויטות בשנות ה-2000. אנשים אהבו את את עבודתו, ועד 2015, בגדי הגברים של זהרוף גרפו רווחים של 3 מיליון דולר מדי שנה ב-20 חנויות של נורדסטרום. ואז, בסוף 2018, הוא קפץ בחזרה לעסקי הבשמים עם השקת Zaharoff Signature Pour Homme. בראיון זה, נדבר עם ג'ורג', האדם מאחורי המותג היוקרתי "זהרוף"

אתה אחד הבעלים הנגישים ביותר של מותג בישום בתעשייה, אתה חושב שזה דבר חשוב עבורך, ולמה?

ג'ורג: לאחר שהייתי חלק מהתעשייה במשך יותר מ-30 שנה ואחרי שמכרתי לקמעונאים יוקרתיים כמו ברגדורף גודמן, נימן מרקוס, נורדסטרום, פון מאור וחנויות עולמיות שונות, הגישה שלי תמיד הייתה נטועה בחוויית ה"לבנה ומרגמה". עד לפני כחמש שנים הלכתי בדרך המסורתית, ביקרתי בקביעות אצל קמעונאים כל ארבעה חודשים. הדבר כלל מעורבות עם לקוחות, מוכרים, קונים ועוד. עם השקת קולקציית הסיגנצ'ר, שמרתי על הגישה הזו, אבל המודל הפך להיות וירטואלי, שמתי את עצמי ואת החלום שלי בחוץ. להיות אחד הבעלים הנגישים ביותר בתעשיית הבשמים זו בחירה מודעת, המשקפת את ההיכרות שלי עם הגישה המעשית הזו. אני מתענג על האינטראקציה הישירה עם אנשים, מלקוחות ועד קמעונאים שונים. אמנם הנגישות הזו היא משהו שאני מעריך באופן אישי, אבל היא גם שמה עלי מטרה, שכן אני הופך לדמות נראית ונגישה בתעשייה.

שיתפת פעולה עם רבים מהמשפיענים המוכרים ביותר בעולם הבשמים, מה אתה מחפש כשאתה בוחר עם מי לעבוד?

ג'ורג': שיתוף פעולה עם יוצרי תוכן במרחב זה היה מתגמל ומאתגר כאחד. כשזה מגיע לבחירת משתפי פעולה, אין נוסחה מוגדרת – אני סומך על האינסטינקטים שלי. למשפיענים רבים יש מחויבויות כלפי מותגים שונים, מה שלעתים מגביל את שיתופי הפעולה. בנוסף, ל-MANE, הבשם שלי, יש פרמטרים ספציפיים, שאחד מהם הוא שיתוף פעולה עם יוצרי תוכן בארה"ב בלבד. החלטה זו משרתת מטרה כפולה: בהתחשב בבסיס שלנו בארה"ב, השילוח המקומי הוא חלק יותר, ושיתוף הפעולה מתיישב עם השותפות בין MANE ארה"ב לביני, מה שמבטיח ניהול יעיל.

מה התחיל את המסע שלך בתעשיית הבשמים?

ג'ורג': זה סיפור ארוך מאוד, אבל זה התחיל כבר ב-1993 כשהייתי סטודנט באוניברסיטת דפול. הרבה מזה היה גורל.

בושם סיגנצ'ר רוז של זהרוף

תעשיית הבשמים מתפתחת כל הזמן, איך אתה נשאר מעודכן בכל הטרנדים החדשים?

ג'ורג': בתעשיית הבשמים ההולכת ומתפתחת, שמירה על הטרנדים העדכניים היא חיונית. אני שואב השראה מהאמונה של דיאנה ורילנד ש'העין חייבת לנדוד. פילוסופיה זו מדגישה את החשיבות של הסתכלות מעבר לסביבתמו הקרובה. אני מאמין בהרחבת הידע והפרספקטיבה שלי על כל דבר, תוך שימוש באנרגיה שמתחברת לרוח הזמן או לרוח הכללית של ההווה. כדי להבין באמת מה קורה בשוק, אני כל הזמן בתנועה – מטייל, משתתף בהופעות ונפגש עם פרפומריות ברחבי העולם. 'העין צריכה לנדוד אינו רק מסע פיזי; מדובר על לטבול בתעשייה, להתחבר לדופק הטרנדים המתפתחים ולהישאר מכוונים לאנרגיה הדינמית שמניעה את נוף הבישום קדימה.

האם יש בשמים קלאסיים שיש לך חיבור אליהם ואתה שוב מהם השראה? אם כן איזה?

ג'ורג': אין. אני לא מסתכל על מה שקורה עם אחרים. אין לי קשר או השראה המבוססת על בשמים קלאסיים. אני נמנע בכוונה מלהסתכל על מה שאחרים עושים. אני משווה את זה למירוץ סוסים, שבו רוכבים שמים כיסוי עיניים על הסוסים כדי לשמור אותם ממוקדים קדימה ולמנוע הסחות דעת מהצדדים. באופן דומה, אני הולך בעקבות הלב שלי ונשאר נאמן לחזון שלי מבלי להיות מושפע ממקורות חיצוניים או בשמים קלאסיים.

איזה מהבשמים שלך אתה אוהב על עצמך?

ג'ורג': במהלך השנה האחרונה, הניחוח שלי היה Black Rose – הוא מייצג את המהות של 'ג'ורג' בצורה מושלמת. בנוסף, אני כל הזמן בוחן מהדורות עתידיות באמצעות. קולקציית זהרוף, במהותה, מרגישה כמו הילדים שלי, ואני שמח לחוות כל ניחוח ייחודי שהם מגלמים.

שני בשמים של זהרוף

מה הדבר שרוב האנשים לא יודעים לגבי מאחורי הקלעים של ניהול מותג בשמים?

ג'ורג': התהליך המורכב של הבאת בשמים לשוק כרוך במאמץ לא קטן. זו סימפוניה שמקיפה פרטים, תרבויות, צבעים ואמונות מגוונות, כולם מתכנסים כדי להניח בקבוק אחד של זהרוף לידיו של מישהו. המסע מעורר יראת כבוד, דורש משאבים משמעותיים שלעתים קרובות לא שמים לב אליהם. מהחקלאים המסורים שמטפחים את השמנים האתריים ועד לניהול קפדני של המשאבים על ידי בתי הבושם, כל שלב הוא קריטי. ההרכבה של הקופסה, הבקבוק, הפקק והמשאבה מסמנת רק את ההתחלה. תיאום הלוגיסטיקה המורכבת של ההפצה, בין אם לפרפיומריה בסיאול, קוריאה או סאו פאולו, ברזיל, מוסיף מערך אתגרים משלו. גודל המאמץ של אינספור אנשים ברחבי העולם הוא באמת מדהים.

אם היית יכול ליצור את הטרנד הבא בבשמים, מה היית רוצה שהוא יהיה?

ג'ורג': אם הייתי מעצב את הטרנד הבא בבשמים, החזון שלי יהיה להפוך את תהליך יצירת הבושם להליך שמתחשב בסביבה, בשאיפה לניטרליות פחמן. אני רואה עתיד שבו הפסולת שנוצרת מרכיבי ריח משומשים תבוטל. לרוע המזל, יש כיום חוסר בתשתית בתעשיית היופי לשיטות קיימות כאלה. עם זאת, זה יעד שאני שואף לתרום לו בעשר השנים הקרובות.

מה התוכניות שלך לעתיד מבחינת המותג שלך?

יש לי שאיפות שאפתניות לעתיד של המותג זהרוף. אני רואה בעיני רוחי התרחבות לאביזרים ומוצרי עור. הייתי רוצה לחקור את תחום הטבק והאלכוהול, ולהציג קולקציות ניחוחות מגוונות יותר. העתיד אינו ברור, אבל אני נרגש לראות אילו הזדמנויות מצפה ליקום של זחרוף.

אם היית צריך לשאול מישהו בתעשיית הבשמים שאלה מה היא הייתה?

אם הייתי שואל שאלה מישהו בתעשיית הבשמים, סביר להניח שהיא תעסוק בתובנות לגבי תהליך היצירה שלו וההשראות שמניעות את יצירות הבשמים שלהם. ההבנה כיצד הם מנווטים בנוף הדינמי של הרכב ריחות ומגמות שוק תספק נקודות מבט חשובות שיכולות להעשיר עוד יותר את המסע שלי בתעשייה. זו הסיבה שאני מחשיב את אמן הבשמים קלוד דיר כחבר כה יקר ומשאב מדהים, הוא זה שיצר את כל הניחוחות של זהרוף.

את הבשמים של זהרוף ניתן למצוא בבלעדיות במולקולה פרפיום. קוד קופון למולקולה TIPAMO ייתן לכם 10% על מותג זהרוף.

לראיון עם סבסטיאן ג'ארה

לראיון עם אריק, מייסד ספרינג

Shares:

1 Comment

  • מוסטפא המאם
    מוסטפא המאם
    19 בדצמבר 2023 at 18:16

    איש מקסים ואישיות מיוחדת , אומן על , בשמים ייחודיים

    Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *